Opskrift: Hæklet Suttesnor med hulmønster

Reklame for Rito.dk

Vigtig info: for at undgå kvælningsfare, må en suttesnor max. være 22 cm lang inklusiv clips og O-ring. Da suttesnoren giver sig lidt i brug, anbefaler jeg at du nøjes med at lave den ca. 18 cm lang. Sørg for, at alle dele er monteret helt fast og sikkert.

Materialer:

En rest Infinity Hearts Rose fra Rito.dk. (Jeg har brugt Mintgrøn (farve 140)).

– En seleclips.

– En O-ring.

– 3mm hæklenål.

– En nål til at hæfte ender og til at sy O-ringen på.

Forkortelser:

Rk. = række.

lm = luftmaske

fm = fastmaske

hstgm = halv-stangmaske

stgm = stangmaske

Opskrift:

Rk. 1: Stik nålen ind fra bagsiden af clipsen (se billederne). Hækl 7 fm omkring clipsen. Vend med 2 lm.

Rk. 2: 7 stgm. Vend med 2 lm.

Rk. 3: 3 stgm, 1 lm, spring 1 maske over, 3 stgm. Vend med 2 lm.

Rk. 4: 2 stgm, 1 lm, spring 1 maske over, hækl 1 stgm spring omkring lm fra forrig rk., 1 lm, spring 1 maske over, 2 stgm. Vend med 2 lm.

Rk. 5: 2 stgm, 1 stgm omkring luftmasken fra forrig rk., 1 lm, spring 1 maske over, 1 stgm omkring lm fra forrig række, 2 stgm. Vend med 2 lm.

Rk. 6: 3 stgm, 1 stgm omkring lm fra forrig række, 3 stgm. Vend med 2 lm.

Rk. 7-14: Gentag række 3-6 yderligere 2 gange.

Rk. 15: 7 hstgm, vend med 1 lm.

Rk. 16: 7 fm.

Klip garnet. Lad en lang snor hænge til at sy O-ringen på.

Påsyning af O-ringen: Nu skal O-ringen syes på. Stik nålen gennem O-ringen og hver fastmaske 3 gange. (Se billede). Ved at sy igennem 3 gange ved hver maske fremfor 1 gang, øger du slidstærkheden.

Hæft enderne – så er suttesnoren færdig!

Jeg håber at I kan bruge opskriften. Hvis I vil se flere af mine hæklerier, er I meget velkomne til at følge med på Instagram, hvor I kan finde mig på profilen Frossenfuldmaane.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )