Opskrift på et hæklet pandebånd.

Du skal bruge:

– 1 nøgle Onion Fine Organic Wool. Jeg har brugt farve 822. (50g = ca. 130m). Andet garn kan dog også bruges, så skal du bare slå flere eller færre masker op.

– En garnrest i en kontrastfarve. (1 meter er rigeligt).

– 3,5 mm hæklenål.

– En nål til at sy sammen og hæfte ender.

– En saks.

Forkortelser:

m = maske

lm = luftmaske.

fm = fastmaske.

stgm = stangmaske.

*—* = gentag det der står imellem stjernerne.

Opskrift:

Række 1: slå 21 luftmasker op + 1 lm til at vende på.

Hvis pandebåndet skal være bredere, skal du slå flere luftmasker op.

Hvis det skal være smallere, skal du slå færre masker op.

Sørg for at det er et ulige antal masker op (+ 1 lm til at vende).

Række 2: 1 fm i hver m. Vend med 1 lm.

Række 3: 1 fm, *1 stgm, 1 fm* gentag rækken ud. Vend med 2 lm.

Række 4: 1 stgm, *1 fm, 1 stgm* gentag rækken ud. Vend med 1 lm.

Gentag række 2, 3 og 4, indtil det hækede stykke kan nå rundt om dit hovede. Det skal sidde lidt stramt, da det vil give sig lidt i brug. Klip en lang tråd, til at sy pandebåndet sammen.

Sy pandebåndet sammen og hæft trådene.

Tag kontrastgarnet og sno rundt om pandebåndet, der hvor du har syet det sammen, for at skjule samlingen. (Se evt. billederne længere nede). Sørg for, at stramme garnet godt.

Hæft enderne.

Obs! Opskriften er ikke blevet testhæklet, så finder du fejl, hører jeg meget gerne fra dig.

Hvis du bruger min opskrift er du meget velkommen til at dele billeder af dit pandebånd på sociale medier. Jeg bliver rigtig glad hvis du bruger hashtagget #frossenfuldmaane når du deler.

Opskriften må ikke kopieres til andre, men du må gerne linke til den, alt det du vil.

Du må også gerne sælge de pandebånd, du hækler efter min opskrift.

Tak fordi du læste med! Hvis du vil se flere af de ting jeg hækler, kan du finde mig på Instagram, på profilen Frossenfuldmaane.

Godt nytår!

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )